حضور فعال انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تبریز در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار

۲۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۵ کد : ۱۸۶۷۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۷۸

 انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه تبریز در بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار حضور فعال داشتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: 12 انجمن علمی از دانشگاه تبریز در این نمایشگاه که از ۱۹ الی ۲۲ آذر ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران شرکت داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی افزود:  از اهداف اصلی حضور انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تبریز در این نمایشگاه،  ضمن حفظ محوریت دانشگاه تبریز در بین سایر دانشگاه‌های کشور در حوزه انجمن‌های علمی دانشجویی، ارائه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری خود و همچنین معرفی برخی از شرکت‌های برخواسته از بدنه انجمن‌های علمی دانشجویی در طول سال‌های اخیر بود.

وی در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۰ از بدنه انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه تبریز ۱۲ شرکت تاسیس و موفق به استقرار در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز شده‌اند که شامل«برنا فیدار رسا درحوزه طراحی قالب و مکانیک»، «آرکا فیدار فناور درحوزه طراحی پنل های خورشیدی»، «قلب صنعت جهان در حوزه تجهیزات پزشکی»، «آذر کیمیا مهر تبریز در حوزه علوم پایه  و شیمی »، «ره آب آذر محیط زیست در حوزه انرژی»، «ویرا شیمی سهند در حوزه شیمی و علوم پایه»، «جهان مریخ صنعت درحوزه کشاورزی»، «تجهیز فن آوا صنعت در حوزه اتوماسیون صنعتی»، «آنیک صنعت آیاز مهر در حوزه ساخت دستگاه های میوه خشک کن صنعتی»، «بهراد قند آذربایجان در حوزه فروش شیرینی جات و سوغات»،«نارون تجارت ایپک یولی درحوزه نرم افزار و فناوری اطلاعات»، و«صنعتی تولیدی آتام در حوزه تولید انواع میوه خشک» هستند.

مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز اظهار داشت: با توجه به رویکرد و تداوم حمایت های ویژه از کارآفرینی در انجمن های علمی دانشجویی، در سال ۱۴۰۱ نیز چندین کارگاه و نشست مرتبط تشکیل شده و در راستای تیم سازی و سوق دادن به ثبت شرکت قدم های موثری برداشته شده است. امید هست که امسال نیز  شاهد موفقیت این روند باشیم.

حجت الاسلام حمیدی متذکر شد: در طول برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار، استقبال خوبی از غرفه های انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه تبریز انجام شد که از آنجمله می توان به بازدید دکتر کلانتری معاون محترم فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر بهشتی معاون محترم نوآوری و تجاری سازی فناوری ریاست جمهوری، دکتر بادپا مدیر کل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخی از صاحبان صنایع بزرگ و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه‌های کشور اشاره کرد.

شایان ذکر است: از بین ۱۲ شرکت فوق ۴ شرکت موفق به کسب عنوان شرکت خلاق از معاونت علمی و فناوری و دانش بنیانی ریاست جمهوری شده‌اند.


نظر شما :