تشییع و بدرقه پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه تبریز

۰۷ دی ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۷ کد : ۱۸۷۳۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۹۰

مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور جمع کثیری از دانشجویان و دانشگاهیان در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، مراسم تشییع این دو شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس با حضور دکتر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز، حجت الاسلام انوری رئیس دفاتر استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی و جمع کثیری از دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه تبریز برگزار شد.

محمد نیک نفس یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان سخنران این مراسم گفت: شهدا باب الحوائج هستند و نجوای دل ما را شنیده و گواه اعمال ما هستند و ما باید در ثانیه به ثانیه لحظاتی که در محضر این شهدا هستیم، نیت داشته باشیم. چه بسیار مشکلات و دردهایی که به‌وسیله‌ی این شهدا حل شد و چه بیماران صعب العلاجی که شفا یافتند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در وصف حال شهدای گمنام فرموده‌اند که شهدای گمنام پاره‌های تن این ملت هستند که آغوشی جز نسیم صحرا و مادری جز حضرت زهرا(س) ندارند. شاید پدر و مادر این شهدا زنده بوده و همچنان چشم انتظار فرزندانشان هستند.

یادگار دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این شهدای گرانقدر در روزهایی کشور را منور کردند که غبار فتنه همه جا را فرا گرفته و ما باید با دیدن پیکر مطهر این شهدا راه حق را پیدا کنیم، چراکه هرکجا پرچم شهدا باشد، آنجا حق است.

نیک نفس خاطرنشان کرد: شهدا جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند و با حفاظت از ولایت و دین، امنیت را برای ما به ارمغان آوردند. این شهدا مشقت‌های زیادی کشیدند تا ما امروز در آرامش و امنیت زندگی کنیم و نباید اجازه دهیم یک عده با برداشتن روسری، مدعی ساقط کردن نظام باشند.

وی در خاتمه با اشاره به سالروز عملیات کربلای 4، ضمن ذکر خاطراتی از این عملیات و رشادت‌های رزمندگان اسلام، یادآور شد: رزمندگانی که در این عملیات لباس غواصی بر تن کرده و دل به آب زدند، جز خداوند هیچ قید و بند دیگری در دل نداشتند. شهدا ملائکه الهی بودند که در زمان حیات و شهادت خویش همیشه گمنام ماندند و این ما هستیم که باید شناخت خود را نسبت به آن‌ها زیاد کنیم.

براساس این گزارش، مداحی و توسل به ائمه اطهار(ع) و شهدا و تشییع پیکر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در محوطه‌ی دانشگاه تبریز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

پیکر مقدس این دو شهید گمنام که در عملیات بدر و منطقه‌ی شرق دجله به فیض شهادت نائل آمده اند، در پارک مفاخر تبریز و پالایشگاه تبریز در آغوش خاک وطن آرام  خواهند گرفت.

 


نظر شما :